Waarom en hoe meten wij klanttevredenheid?

Wij streven ernaar om onze dienstverlening steeds verder te verbeteren. Daarom laten we tijdens het hele jaar onderzoek doen naar de klanttevredenheid.

 

Deze onderzoeken worden uitgevoerde door een onafhankelijke bureau: Citisens.

Op basis van de conclusies van het onderzoek en uw feedback maken wij een verbeterplan waarmee wij onze dienstverlening verbeteren. Na het doorvoeren van een verbetering vragen wij opnieuw klanten naar hun mening. Zo houden wij in de gaten of het gewenste resultaat wordt bereikt. Het is dus een continu proces.

Elk half jaar is er een update van de onderzoeksresultaten die wij publiceren. Op die manier kunnen onze klanten volgen hoe een en ander zich in de tijd ontwikkeld.

Resultaten onderzoek

De tevredenheid over de uitkomst van de zaak en de behandelwijze van ANWB Rechtsbijstand ligt gemiddeld op een 8,3 in het eerste kwartaal van 2018. Een resultaat waar wij trots op kunnen en mogen zijn maar..... het kan altijd beter!

Onze klanten geven aan dat ze graag zien dat we onze communicatie nog verder verbetert door bijvoorbeeld nog meer voortgangsinformatie te geven. Ook zien we dat een langere looptijd effect heeft op de tevredenheid van de klanten.

Opmerkingen? Complimenten?

Laat het uw behandelaar weten. Want met uw feedback kunnen wij ons verbeteren.