Waarom en hoe meten wij klanttevredenheid?

Kwaliteit staan bij ons hoog in het vandaal. Zo zijn onze medewerkers inhoudelijk goed opgeleid en beschikken zij over de vaardigheden die nodig zijn om u te helpen en uw zaak goed te behandelen.

Naast 'training on the job' en (onderlinge) coaching van collega’s en mentoren onderhouden zij door middel van een indvidueel opleidingsplan hun kennis en vaardigheden. Dat doen ze door jaarlijks een vast aantal uren opleiding (permanente educatie) te volgen van deskundige en ervaren trainers en specialisten.

Wij streven er ook naar om onze dienstverlening steeds verder te verbeteren. Daarom laten we tijdens het hele jaar onderzoek doen naar de klanttevredenheid.

Deze onderzoeken worden uitgevoerd door een onafhankelijk bureau: Feedex

Op basis van de conclusies van het onderzoek en uw feedback maken wij een verbeterplan waarmee wij onze dienstverlening verbeteren. Na het doorvoeren van een verbetering vragen wij opnieuw klanten naar hun mening. Zo houden wij in de gaten of het gewenste resultaat wordt bereikt. Het is dus een continu proces.

Elk half jaar is er een update van de onderzoeksresultaten die wij publiceren. Op die manier kunnen onze klanten volgen hoe een en ander zich in de tijd ontwikkelt.

Resultaten onderzoek

De tevredenheid over de uitkomst van de zaak en de behandelwijze van ANWB Rechtsbijstand ligt gemiddeld op een 8,7 in 2022. Een resultaat waar wij trots op kunnen en mogen zijn maar..... het kan altijd beter!

Onze klanten geven aan dat ze graag zien dat we onze communicatie nog verder verbeteren door bijvoorbeeld nog meer voortgangsinformatie te geven. Ook zien we dat een langere looptijd effect heeft op de tevredenheid van de klanten.

Opmerkingen? Complimenten?

Laat het uw behandelaar weten. Want met uw feedback kunnen wij ons verbeteren.